Epic Games versus Apple-rechtszaak

Na een recordmaand in april, ging Sony’s beurt in de schijnwerpers naar Epic en Apple, die het uiteindelijk in de rechtbank uitvechten. Hoewel dit normaal gesproken niet zo interessant zou zijn voor PlayStation-spelers, gaven sommige van de documenten die voor de rechtbank werden ingediend en vervolgens onbewust openbaar online werden gepubliceerd ons een kijkje in de interne werking van Sony’s onderhandelingen met andere uitgevers. De maand mei onthulde ook een nieuwe aflevering in een lang geleden overleden franchise.

Epic aangeboden om Sony eruit te laten zien als helden volgens Epic Games vs. Apple Court Documents

Sommige mensen herinneren zich misschien dat cross-platform spelen niet bestond, omdat Sony terughoudend was om hun beveiligde PlayStation Network open te stellen voor de mogelijkheid om met Xbox Live-spelers te spelen. Dan Epische Spelen’ Fortnite “per ongeluk” cross-play een paar uur in 2017 ingeschakeld voordat het weer werd uitgeschakeld en de schuld werd gegeven aan een configuratiefout. Toen Sony zich uiteindelijk terugtrok en cross-play toestond in september 2018, bleek dat Epic hun hand praktisch had geforceerd. Tijdens de onderhandelingen stelden ze voor om Sony “eruit te laten zien als helden” in de cross-play-aankondiging, evenals speciale aanbiedingen voor PlayStation Plus samen te stellen en met hen samen te werken op E3 ​​2018.

Het was slechts een van de interessante stukjes informatie die uit de rechtszaak naar voren kwamen, waarvan sommige best goed zouden hebben gepast in onze favoriete anekdotesectie. Epic bood Sony ook $ 200 miljoen aan om 4-6 first-party PlayStation-games naar de Epic Games Store te brengen, hoewel deze deal lijkt te zijn mislukt. Een ander document legde uit dat als het PS4-spelersbestand van een game te laag wordt in verhouding tot de inkomsten die het in een maand op alle platforms genereert, Sony recht heeft op een vergoeding van de ontwikkelaar/uitgever die de overeenkomst heeft ondertekend, iets dat bedoeld is om ontwikkelaars te ontmoedigen cross-over -Speel.

Terwijl The Last of Us Part II veel lovende kritieken en game-onderscheidingen oogstte, lijkt het erop dat Microsoft ook een behoorlijke bewonderaar was van de titel. De visuals en aandacht voor detail van de game zijn “absoluut de beste in hun klasse op vrijwel elk gebied”. De algehele presentatie was ook “aanzienlijk vooruit op alles wat andere teams op console en pc hebben geproduceerd”. Ze hielden echter niet van het wapenspel. Sterker nog, ze hielden niet van de gevechten in Naughty Dog’s games. Ach, er is in ieder geval ruimte voor verbetering.

Nieuw TimeSplitters-spel wordt ontwikkeld bij Free Radical Design

PlayStation Nieuws mei 2021

De Tijdsplitsers franchise had al een maand eerder de krantenkoppen gehaald nadat een volledig speelbare native 4K-poort van Tijdsplitsers 2 was verborgen in Thuisfront: De Revolutie. De ontgrendelcode om het te spelen werd slechts enkele dagen later gevonden, hoewel de poort later werd beschreven als “een zeer janky prototype”. Spelers hopen op de volgende Tijdsplitsers game, te ontwikkelen bij Free Radical Design, zal het iets beter doen. De studio was toen nog maar net opgericht en was actief aan het rekruteren. De game was toen nog niet eens in ontwikkeling. Sindsdien hebben we niets meer gehoord, maar als je bedenkt dat sommige games meer dan een jaar in de prototyping- en pre-ontwikkelingsfase zitten, is dit niet iets om je zorgen over te maken.

Skull & Bones werd opnieuw uitgesteld … en opnieuw …

PlayStation Nieuws mei 2021

Schedel botten is een van die games die vast lijkt te zitten in de ontwikkelingshel. Oorspronkelijk bedoeld als een spin-off-game gebaseerd op het piraten-aspect van Assassin’s Creed IV: Black Flag, werd het vervolgens omgezet in zijn eigen IP. Dit was in 2017, toen de game in de herfst van 2018 zou worden uitgebracht. Daarna werd het uitgesteld tot 2019 en vervolgens opnieuw tot een niet-gespecificeerd releasevenster. In 2020 werd het opnieuw opgestart om een ​​”persistent living-world” -model te volgen, ook wel bekend als live service. Het leiderschap van de studio werd ook herschikt vanwege beschuldigingen van wangedrag.

Toen we 2021 ingingen, werd het nieuws er niet beter op. De game dook in mei weer op, maar werd uitgesteld tot ergens tussen april 2022 en maart 2023 om “het team in staat te stellen zijn visie volledig waar te maken”. Toen kwamen er berichten dat de game voor de tweede keer opnieuw was opgestart. De alpha van de game leek blijkbaar op die van Rare Zee van Dieven en het is sindsdien voorbij dit stadium gevorderd, maar er zijn nog steeds uitgebreide managementproblemen bij Ubisoft Singapore, waaronder beschuldigingen van intimidatie. Zal deze game ooit het daglicht zien?

De DualSense-controller is eindelijk verkrijgbaar in andere kleuren dan wit

PlayStation Nieuws mei 2021

Spelers wilden hun PlayStation 5-console en accessoires al sinds de release aanpassen. Sony heeft eindelijk de eerste stappen gezet om spelers in staat te stellen dingen te veranderen door twee nieuwe DualSense-controllerkleuren aan te kondigen: Midnight Black en Cosmic Red, beide thema’s van ruimte en ‘melkwegstelsel’. Beide controllers kwamen de volgende maand beschikbaar. Later in het jaar werden nog drie kleuren aangekondigd, dit keer voor een release in 2022. Deze kleuren zetten het melkwegthema voort met Nova Pink, Starlight Blue en Galactic Purple.

Alle vijf controllerkleuren zullen worden gecombineerd met officiële consolecovers, die na maanden van speculatie uiteindelijk in december werden aangekondigd. De vijf consolecovers zullen volgende maand verschijnen. Als je de Midnight Black-consolecover in de gaten houdt, kun je deze ook aanvullen met de Midnight Black Pulse 3D Wireless Headset, hoewel Sony nog niet heeft aangekondigd of deze ook in de andere vier kleuren beschikbaar zal zijn.

Onze favoriete anekdote van mei 2021

PlayStation Nieuws mei 2021

Blijkbaar Waakhonden zou nooit een onafhankelijke IP worden. In plaats daarvan werd de wedstrijd gegooid als een nieuwe aflevering in de Bestuurder franchisenemer. Terwijl Bestuurder: San Francisco was in ontwikkeling bij Ubisoft Reflections, een andere Bestuurder game was in ontwikkeling bij Ubisoft Montreal. Oorspronkelijk zou het spel spelers alleen toestaan ​​om verkeerslichten te hacken. Wanneer Bestuurder: San Francisco tegenvallende verkopen leed, besloot Ubisoft Montreal zich meer te concentreren op het hackaspect van het spel en het werd omgezet in zijn eigen IP. Het spel was natuurlijk zo succesvol dat het zijn eigen vervolg produceerde: Watch Dogs 2 en Watch Dogs: Legion.

PSLS-game van mei 2021: Knockout City

PlayStation Nieuws mei 2021

Ik kan er geen genoeg van krijgen Knock-out Stad. Velan Studios heeft een indrukwekkende hoeveelheid werk gestoken in een samenvloeiing van thema’s en mechanica die allemaal in harmonie samenwerken voor een symfonie die resoneert met een rubberachtige dreun. Alles voelt gepolijst tot een niveau dat nogal monumentaal is voor een lancering op dag Ă©Ă©n, en hun plannen om te ondersteunen Knock-out Stad voor de nabije toekomst zal ervoor zorgen dat het gedownload blijft op mijn harde schijf. Af en toe komt er een speciaal spel langs dat de regels opnieuw definieert; die een uniek concept vindt waarvan niemand wist dat ze het wilden, maar waar iedereen uiteindelijk van gaat houden. Knock-out Stad is een van die speciale spellen, een passieproject gebouwd op originaliteit dat zeker groter zal worden dan iemand aanvankelijk had kunnen vermoeden.

Stem later af voor een samenvatting van juni, een maand die traditioneel wordt gedomineerd door E3. We hebben meer interessante nieuwsverhalen, anekdotes en games van de maand. Als je ze hebt gemist, kun je de voorgaande maanden hieronder bekijken:

creditSource link

Psp-Lessen-Marian.nl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart