Maart was vroeger een van de meest populaire maanden van het jaar om nieuwe games uit te brengen en de winkels waren daardoor erg druk. In maart 2021 kwam de PlayStation Store echter om de verkeerde reden in het nieuws toen Sony dreigde de PS3-, PSP- en PS Vita-winkels voorgoed te sluiten. Het was slechts een van de meer controversiële verhalen die ook uit het PlayStation-kamp naar voren kwamen.
Sony kondigt de sluiting van de PSP-, PS3- en PS Vita-winkels aan
De PlayStation 5-console is op dit moment misschien drie maanden uit, maar dat betekende niet dat spelers enkele van Sony’s oudere machines waren vergeten. Toen Sony aankondigde dat ze de PlayStation 3- en PSP-winkels in juli zouden sluiten en de PlayStation Vita-winkel in augustus, was er opschudding. Het nieuws werd nog erger toen bleek dat verschillende Vita-ontwikkelaars niet op de hoogte waren gesteld van de sluiting en dat verschillende onvoltooide projecten werden geannuleerd omdat ze de deadline om ze voor release in te dienen niet konden halen.
Slechts een paar weken na de aankondiging kwam Sony terug op hun aankondiging. De PS3- en Vita-winkels kregen uitstel en zouden open blijven, hoewel het schrijven aan de muur bleef hangen voor de PSP-winkel; dit uiteindelijk gesloten op 2 juli zoals gepland. Sony stopte toen echter met Paypal en creditcards/betaalpassen die in de PS3- en Vita-winkels werkten, zodat alleen PlayStation-portemonnee-geld kon worden gebruikt om daar games te kopen. Ze bevestigden ook dat er geen Vita-games in aanmerking zouden komen voor release na 6 juli, dus nieuwe releases voor het platform kwamen langzaam tot stilstand. Sony doet zeker zijn best om te bewijzen dat de geruchten over het vermoorden van de Vita waar zijn.
Probleem met CMOS-batterij verhinderde het spelen van games op de PS4-consoles
Modders uitten hun bezorgdheid over een probleem dat ze hadden opgemerkt op de PlayStation 4-console. Toen de interne CMOS-batterij leeg was, konden spelers geen digitale games of disc-games meer spelen vanwege de manier waarop het trofeesysteem van de console werkte. Het probleem bleek later ook van invloed te zijn op PlayStation 5- en PlayStation 3-consoles, hoewel deze in staat waren om sommige games te spelen zodra de batterij het begaf. Spelers waren begrijpelijkerwijs gealarmeerd omdat niemand wil betalen voor iets dat in latere jaren effectief een baksteen zal worden.
Sony reageerde op de verontwaardiging door te bevestigen dat ze aan een oplossing werkten. En ja hoor, het probleem was opgelost met een update van de PS4-console in september, terwijl een oplossing volgde op PS5 in oktober. Nu kunnen eigenaren van die consoles zowel digitale games als disc-games spelen tot ver in de toekomst, zelfs als de PlayStation Network-service eindigt.
Xbox-hoofd Phil Spencer heeft bevestigd dat sommige Bethesda-games exclusief voor Xbox zijn
Toen Microsoft ZeniMax Media, het moederbedrijf van Bethesda en verschillende ontwikkelingsstudio’s, overnam, maakten veel spelers zich zorgen over de toekomst van hun favoriete IP’s op PlayStation. Zouden we toekomst zien? neerslag games op de PS5? Hoe zit het met The Elder Scrolls VI? Welnu, Xbox-baas Phil Spencer heeft bevestigd dat hoewel sommige van Bethesda’s games exclusief voor de toekomst zouden zijn, die exclusiviteit van geval tot geval zou worden bepaald. Dit omvatte het nakomen van bestaande exclusiviteitsdeals met PlayStation for Deathloop en spookdraad: Tokio, evenals het blijven ondersteunen van bestaande games.
Als dit op dat moment als een opluchting voelde, zou het niet lang duren. Microsoft heeft aangekondigd dat Starfield zou exclusief voor Xbox zijn tijdens de E3, waar ze ook aankondigden dat Arkane Studio exclusief aan de Xbox werkte Redfall. Later in het jaar bevestigde Spencer ook min of meer The Elder Scrolls VI zou ook niet op PlayStation-consoles verschijnen, ondanks eerdere toezeggingen van Bethesda Game Studios-regisseur Todd Howard. Het probleem is dat wanneer Xbox Game Studios-directeur Matt Booty toegeeft dat Microsoft nog moet concurreren met Sony op blockbuster-franchises, ze ergens beginnen.
Prince of Persia: The Sands of Time Remake Trophy List hint naar een op handen zijnde release
Wanneer een trofeeënlijst op internet verschijnt, suggereert dit meestal dat een game bijna uitkomt. De Prince of Persia: The Sands of Time Remake trofeeënlijst verraste mensen toen deze in maart verscheen, maar een op handen zijnde release is zeker niet wat er daarna gebeurde. Oorspronkelijk zou de game in januari uitkomen, maar de eerste vertraging van de game zorgde ervoor dat deze werd teruggedrongen tot maart voordat een andere vertraging werd verschoven naar een niet-gespecificeerde releasedatum. Dat vrijgavevenster bevindt zich momenteel ergens in het fiscale jaar 2023 (tussen april 2022 en maart 2023).
Ubisoft India stelde gerust dat de ontwikkeling van spelers nog steeds aan de gang was, maar de dingen klinken niet erg bemoedigend. Recente rapporten suggereren dat veel ontwikkelaars Ubisoft-studio’s hebben verlaten om verschillende redenen, zoals de voortdurende schandalen over wangedrag, conflicten over de creatieve richting van het bedrijf, lage lonen en betere kansen elders. Dit heeft geresulteerd in vertraagde en vastgelopen projecten, iets dat prins van Perzië lijkt nu te kloppen.
Onze favoriete anekdote van maart 2021
Deuren zijn moeilijk. Dat is tenminste wat de meeste game-ontwikkelaars je zullen vertellen. Het kunnen vergrendelde obstakels zijn, ze kunnen dekking bieden, ze kunnen vernietigbaar zijn en ze kunnen spelers helpen of hinderen bij het verkennen van gebieden. Het belangrijkste is volgens The Last of Us Part II co-regisseur Kurt Margenau is het onmogelijk om goed aan het werk te gaan als spelers zich in hectische situaties bevinden waarin ze snel moeten ontsnappen. Ze openen is eenvoudig, maar sluiten? Niet zo veel. Het resultaat is dat veel deuren in games een soort geautomatiseerde beweging hebben waarbij ze vanzelf sluiten zonder input van de speler. Naughty Dog heeft zelfs een nieuw natuurkundig object voor hen gemaakt.
PSLS-game van maart 2021: It Takes Two
Er zijn er twee nodig is eindeloos creatief. Gameplay spreekt tot het verhaal, terwijl het verhaal de gameplay informeert, en de hele ervaring voelt gewoon ongelooflijk gepolijst en gedetailleerd aan. Het nagelt relaties op manieren die zoveel games – en zelfs andere vormen van media – gewoon niet kunnen. Het vraagt ​​de speler om door middel van verplichte co-op het verhaal op te nemen om het verhaal te vertellen van een stel dat op het punt staat te scheiden en het goede in hun relatie herontdekt. Het is niet alleen een van de beste actieplatformers uit de recente geschiedenis, maar ook een fantastisch en uniek verhaal dat een dynamiek vertegenwoordigt die je niet vaak in games terugziet, althans niet met deze diepte en nuance.
Kijk later mee naar de grootste evenementen van april. Als je ze gisteren hebt gemist, bekijk dan zeker onze samenvatting van januari en februari.
creditSource link